Dékány Dominika - Egészséges? Egészséges!

2018.05.16

"De hát a TV-ben azt mondták, hogy ez egészséges!"

Alapvető különbség az egészséges és az "egészséges" közt.

Napjainkban hatalmas divattá vált az életmódváltás, a "mentes" táplálkozás. Minden nap felbukkan egy újabb divat diéta, amiről eddig nem is hallottuk. A televízióból köpik ránk a sok egészségesnek titulált terméket. Tipikus példa: Nestlé Fitness reggeliző pehely, ki ne ismerné. A reklámban egy karcsú, álomalakkal rendelkező hölgy tölti a kis müzlis táljába a pelyheket, ráadásul tejjel fogyasztva.

Mi is ezzel a baj? Hogy maradjunk a példánál:

Gondolom a 100g-ban 20g cukor magáért beszél.

Nem?


Akkor fogj egy konyhai mérleget és mérd ki a 11,9 g cukrot, amit egy tejjel készült adag tartalmaz :) Na ugye :)
Persze ez a szénhidrát mennyiség is valószínűleg gyorsan felszívódó, ami annyit jelent, hogy az egekbe emeli a vércukor szintet, ami azt eredményezi, hogy ugyan ilyen gyorsasággal fog lezuhanni is. És akkor még nem beszélve a többi betegségről, amit kiválthat ez a hatalmas vércukor-szintingadozás.

Ugyan ez a helyzet sajnos a zsírszegény joghurtokkal, bekevert müzlikkel, porridge-okkal. Mind telis-tele van cukorral :(


Mit tudunk fogyasztani ezek helyett?

Zabpelyhet, cukrozatlan kukorica pelyhet (vigyázz, mert a kukorica = keményítő, szóval ne vidd túlzásba a fogyasztását!), rizspelyhet, tejberizst. Ízesíteni tudjuk proteinnel, gyümölccsel, cukormentes csokoládéval, magokkal, kókusszal, stb... Igazából csak a fantáziád szabhat határt ;)

Tej helyett használj növényi tejeket: kókusz, rizs, mandula, zab.


Smootie

Igen, való igaz, hogy a boltban vásárolt smoothie-k egyik előnye, hogy anélkül ihatsz gyümölcslevet, hogy össze fröcsögtesd a konyhád turmixolással, viszont ne feledjük, hogy ezekben is csakugyan található gyümölcscukor, szóval fogyasztása csupán a reggeli órákban illetve edzés előtt/után ajánlott.


Paleo és/vagy cukormentes kekszek, sütik

Ha valamiből kihagyják a finomított cukrot, mégis édes, az nyilvánvalóan helyettesítve van valamivel, legyünk körültekintőek és nézzük meg mivel, illetve legünk tisztába azzal, hogy annak ellenére, hogy nincs benne cukor, kalóriát viszont tartalmaz. Nem keveset :)

Igyekezzünk kerülni a cukros, félkész ételeket és helyettesítsük őket egészséges változatukkal. A testünk hálás lesz :)