Dékány Dominika - Testünk és a mozgás

2018.03.16

A testünket a nap folyamán különböző hatások érik. Stressz, fizikai és mentális igénybevétel, változatlan (ülő) helyzet órákig.


A tendenciát annyival is súlyosbítjuk, hogy a sok munka miatt egyszerűen elfelejtünk enni vagy épp nincs rá elég időnk, így amikor delet kongat, megesszük a hűtő egész tartalmát vagy befalunk egy pizzát, mert azt a gép előtt is el tudjuk fogyasztani.

Ismerős? :/

Tény, hogy a munkában megkövetelt helyzetünkön nehezen tudunk változtatni, azonban a sokkhatást, ami a gerincünket és izmainkat éri csökkenteni tudjuk mozgással. Legyen szó bármiről. Esti séta a fővárosban, futás a közeli parkban, csoportos edzés a barátainkkal, jóga vagy otthoni átmozgatás, nyújtás.

Mindez jótékonyan hat: az ülőmunka miatt megrövidült izmainkat életre kelti, felpörög az anyagcserénk, jobb lesz a közérzetünk, javul az életminőségünk, és ahogy egyre inkább formálódik a testünk, annál büszkébben viseljük majd ruháinkat és feltöltődünk önbizalommal. :)

A mozgás hatására szépen lassan átalakulnak a mindennapjaink, elkezdünk figyelni arra, hogy az étkezések ne maradjanak ki, hiszen a mozgás hatására sokkal jobban igényli majd a testünk, hogy ellássuk tápanyaggal és bizony, amikor ráeszmélünk arra, hogy mennyi izzadságcsepp árán mozdul meg a mérleg mutatója, arra is kezdünk ügyelni, hogy az elfogyasztott étel minősége is életvitelünknek megfelelő legyen. 🍎

Mozgás hatására felszabadul a boldogsághormon, éjszaka jobban alszunk, fizikai terhelhetőségünk megnő.

Összességében: A mozgástól boldogok és szépek leszünk, szóval mozgásra fel!!! 💪 ;)

Dékány Dominika