Seres Balázs - Csirkelábak a strandon

2018.04.04

Lassan megérkezik a jó idő, ideje lesz a téli ruhatárat nyárira cserélni. Már csak néhány hónap és indul a strand/fesztivál szezon. Most biztosan mindenki rákapcsol az edzésre, hogy a nyári bulizós képeken jól nézzen ki. Ezzel nincs is gond, a gond akkor van, ha nem figyelsz az arányaidra. Ha túlzásba viszed a BMW izmok edzését és elhanyagolod a lábaidat, akkor rettentő hülyén fogsz kinézni idén nyáron (is).

BMW izmok: Azon izmok összessége, amik akkor látszódnak, ha kihajolsz a BMW-ből. Elsősorban tricepsz, bicepsz, csuklya, nagy mellizom és széles hátizom.

Ha az edzéseid nagy része ezekre az izomcsoportokra összpontosul, akkor aránytalan lesz a testfelépítésed és sosem leszel igazán erős.

Ahhoz hogy vastag lábaid legyenek, két dolog kell: jó genetika és sok edzés.


Genetika:

Az hogy milyen géneket öröklünk szüleinktől nagy hatással lesz az edzésünkre. Vannak, akik minimális edzés mellett is nagy és formás vádlijuk és combjuk van. Ők igazán szerencsések ezen a téren, akiknek pedig ez nincs azoknak sokkal több időt és energiát kell fordítaniuk a lábnapjaikra.


Edzés:

Az a fajta mentalitás hogy, "Nem edzek lábra, mert sétálok eleget" okozza a csirkeláb effektust. Fontos hogy mindig kell edzeni a lábaidra is. Egy jól felépített edzéstervben heti legalább 2 napban kell, hogy legyen valamilyen gyakorlat a lábakra. Itt is az arányosság a fontos. Ha tudod, hogy a lábaid le vannak maradva a felsőtestedhez képest akkor rakj be több gyakorlatot az alsótestre, hogy fel tudd zárkóztatni őket.

Ha idén nyáron szeretnél valóban jól kinézni, akkor már most kezdj el edzeni, hiszen már csak néhány hónap van a strandszezonig. Az edzéseiden pedig figyelj arra, hogy arányos is legyél, ne csak izmos! Ha továbbra is úgy gondolod, hogy neked nem kell edzeni a lábaidra, akkor készülj rá hogy melegítő nadrágban töltöd a nyarat, a strandon pedig maradj végig derékig a vízben.

Jó edzést!

Seres Balázs