Seres Balázs - Hogyan készültünk a Spartanra!

2018.05.02

A Spartan Race egy nemzetközi akadályfutó verseny, több féle távon lehet elindulni, amelyeken legalább 20 akadályt is le kell küzdeni. Az akadályok között van kúszás, mászás, átmászás akadályokon és alatta, kötélmászás és hasonlók. Ezekben az akadályokban az a közös, hogy mindhez szükséges az, hogy a versenyző funkcionális felkészült legyen.


De mit is jelent ez?

Az emberi test úgy fejlődött ki, hogy az olyan alapvető mozgásmintákat, mint a húzás, nyomás, cipelés, emelés, guggolás aktívan használja. Sajnos a mai "modern ember" ezeket a mozgásmintákat elhanyagolja, és javarészt csak fekszik és ül. Így aztán ha mondjuk egy ilyen vagy hasonló versenyt szeretnénk végigvinni, akkor feltétlenül szükséges ezeket az alapokat újratanulni, tökéletesíteni és erősíteni.

Mi a BodyCode-nál ezekre helyezzük a hangsúlyt az edzéseink során. Mindenkivel a kezdő szinten alapozzuk meg ezeket a mozgásokat. Jó és erős alapra épülhet stabil ház. Ha az alap rendben van, akkor lehet nagyobb súlyokat belevinni az edzésekbe, mert így lehet valódi erőt kiépíteni és a sérülések esélyét a minimalizálni.

Mint ahogy már írtam korábban, a Spartan-on futni is kell. Hiába erős a fogásunk és tudunk mászni kötélre, attól még a futáshoz is hozzá kell edződni. A futás jó állóképességet adhat, de ahhoz hogy az állóképességünk jó legyen nem muszáj futni. Szinte minden edzés végén van hosszabb vagy rövidebb pörgető jellegű gyakorlatsor, épp azért, hogy folyamatosan fejlesszük a vendégeink állóképességét is.

Ám ha csak swingekkel és burpee-kel edzenénk, akkor bizony versenyen csúnya vereséget érnénk el a futás területén. Azok, akik már nem kezdők, hanem középhaladó és haladó csoportokba járnak (Athlete, Addict csoportok) már heti 3 alkalommal jönnek edzeni. Mivel nem egy hatalmas hangárban vannak az edzéseink így meglehetősen nehéz lenne ott futó edzéseket tartani. Szerencsére akiknek BodyCode bérlete van, azok korlátlanul használhatják a Mecca Gym teljes eszközparkját is és a Meccában nagyon sok kardió gép közül lehet válogatni.

A heti három edzés mellé beiktattunk egy negyedik edzést is, ez a Stamina Training. (https://www.facebook.com/groups/207265723169938/)

Ez az edzés már 90 perces és itt kifejezetten a futás és állóképesség fejlesztésre koncentrálunk. Azokon a hétvégéken, amikor nincs ilyen edzés, mindenki kap "házi feladatot". Mindenki önállóan elmegy futni és teljesítik az előre megbeszélt távot vagy időt. Persze itt is folyamatosan változtatom a terhelést, hogy ne rekedjenek meg egy bizonyos szinten. Nem az a cél, hogy élsportolók legyenek, hanem hogy az éppen aktuális versenyt minden nagyobb gond nélkül tudják teljesíteni.

Ha te is kedvet kaptál az edzéshez, jelentkezz most az újonnan induló csoportjaink egyikébe!

Seres Balázs