Seres Balázs - Hogyan kezdjünk neki az edzésnek?

2018.01.30

Tudatos edzés. De hogyan?

Első és legfontosabb lépés a célmeghatározás. Miért szeretnéd elkezdeni? Mit szeretnél elérni? Mennyi időt szánsz saját fejlődésedre?

Minél pontosabb céljaid meghatározása, annál hasznosabb az edzésbe fektetett időd. Fontos azonban a realitások talaján maradni és tudatosan felépíteni a folyamatot.

Manapság rengeteg olyan szer kerül piacra, amely rövid idő alatt látványos eredménnyel kecsegtet. Ennek azonban egészségügyi és anyagi kockázatai is vannak. Fontos tudatosítani, hogy jelenleg nincs olyan tabletta, por, gyógynövény vagy diéta, amely néhány hét alatt megteremti a kívánt alakot idő és energia befektetése nélkül.

Következő lépés a helyszín kiválasztása. Otthon, szabadtéren, edzőteremben? Mielőtt elköteleznéd magad, próbálj ki több termet és mozgásformát, hogy megtaláld a hozzád legközelebb állót. Rendkívül fontos, hogy élményként és ne kötelességként éld meg ezeket az alkalmakat. Ehhez hozzásegíthet személyi edződ is. Manapság rengetegen választják ezt a hivatást, ezért érdemes utánajárni a kiválasztott személy szakmai felkészültségének. Kérdezz bátran az edzések során. Egyes gyakorlatok miért hasznosak és hogyan kell őket helyesen kivitelezni?

Táplálkozás

A legfontosabb: ne diétázz, csakis orvosi előírásra. Ne higgy az interneten keringő tévhiteknek. Mások vagyunk, más egészségügyi és fizikai állapottal ezért csak szakember tanácsára alapozz. A legfontosabb különbség diéta és helyes táplálkozás között, az intervallum. Míg a diéta egy meghatározott időszakra vonatkozik, addig a helyes táplálkozás egy életen át elkísér. A kívánt cél elérése érdekében érdemes dietetikushoz fordulnod.

Ha bizonytalan vagy kérdezz, hisz ezért vagyunk!

És ne feledd! Táplálkozz helyesen, edz tudatosan! A tartós változás nem hetek, hanem hónapok eredménye!