Seres Balázs - Mi a célod az edzéssel?

2018.05.07

Minden új vendégemnek fel szoktam tenni ezt a kérdést. A válaszok többsége a fogyni akarás, jobb állóképesség szerzése és az izomtömeg növelés szentháromsága között van.

Én úgy gondolom, van ennél fontosabb cél is az edzésben, ez pedig az, hogy jobb ember legyél. Na persze nem erkölcsi értelemben, bár ott sem árt, azért ha rendben vagy. :)

Jobb ember alatt, a funkcionális mozgás javítását és erősítését értem. Fontos hogy az olyan alapvető mozgások, mint a guggolás, húzás, nyomás, cipelés, emelés és a tartó/core izmok erősek legyenek. Ezek azért fontosak, hogy ne csak a teremben legyél erős, hanem a hétköznapi életben se jelentsen gondot leküzdeni a fizikai akadályokat.

Lihegés nélkül felrohanni a harmadik emeletre, nagybevásárlás után gond nélkül haza tudd cipelni a megvásárolt cuccokat, költözésnél sérülés nélkül emelni/tolni a bútorokat, dobozokat. Ez csak néhány olyan példa, amik azért többnyire rendszeresen jelen vannak mindenki életében. Persze lehet úgy is élni, hogy egész életünkben nem terheljük meg magunkat, ám ennek később komoly hátránya lesz az életminőségedre nézve.

A rendszeres, súlyzókkal (nem műanyag 1 és 2 kilós súlyzókra gondolok) végzett edzés segít, hogy:

  • egészséges, erős izomzatod legyen
  • kevesebb eséllyel sérülj le
  • erősebbek lesznek a csontjaid, melynek majd öregkorban veszed igazán hasznát
  • jobban viseld a mindennapi stresszt

Nem csak az a fontos hogy sokáig éljünk, hanem az is hogy ezekben az években is aktív legyél. Gondolom neked sem mindegy, hogy 60 évesen gyógyszereken kell élned csak azért, hogy ki tudj kelni az ágyból, vagy még ebben a korban is gond nélkül tudsz tevékenykedni a kertedben, vagy csak élvezni a nyugdíjas éveidet.

Ne csak a rövidtávú céljaid legyenek az edzéssel, tervezz az egész életedre!

Az első lépést tedd meg velem!


Beavatás, hétfő-szerda 17:00


Ha egyedül szeretsz edzeni, itt a legjobb lehetőség!